De Agencia Digital a Comunicación Digital | Digital Agency to Digital Communicactions

El lunes 15 de este mes, comencé a trabajar en Digitaria, una de las empresas más reconocidas en Chile ante el mundo digital.

La situación está bien interesante por variadas razones, a modo de resumen y de “expectativas” generales -las que no debería tener como decía Nancy Zamorano, docente de la cátedra de Imaginación Aplicada, pero es una buena palabra- esta industria debe cambiar ASAP. 

Chile está bastante atrás en términos de desarrollo e implementación digital, la escasa -por no decir nula- inversión publicitaria enfocada a lo digital es demostración de lo lejano que estamos ante el asumir riesgo por “innovar”, y ni siquiera tanto, porque mucho ya está hecho afuera hace años, para hacer una comunicación novedosa.

Me encanta aconsejar revisar el caso de NIN (Nine Inch Nails) para vender su penúltimo disco Year Zero, como un ejemplo de que el consumidor no es tonto, que se integra a la perfección a un mundo análogo y digital.

Para pasar de una agencia digital a una empresa de comunicación digital, creo que se necesitan varios factores. Cultura organizacional potente, conocimientos digitales, un constante update de información, apertura al riesgo, lograr atraer mayor inversión publicitaria (siempre va a depender del argumento de venta de la empresa para con su cliente), conocimiento en usabilidad, arquitectura de la información opinión y principios ante los temas de contingencia, innovaciones no sólo en banners o Webs, sino en sistemas o softwares. Es una tarea ambiciosa, pero muy interesante. Espero que pueda ayudar a armar en el corto y mediano plazo un área en Digitaria que permita seguir a la cabeza del desarrollo Digital, junto a la competencia que está bien Online.

Me voy almorzar.

TRANSLATED

On Monday, 15 this month, started working in Digitaria, one of most recognized companies in Chile to the digital world. 

The situation is well interesting for several reasons, as summary and “expectations” general-which should not have Nancy said Zamorano as, faculty chair of the Imagination Applied, but it’s a good word, the industry must change ASAP. 

Chile is quite backward in terms of development and implementing digital, low-even zero-investment 
Advertising aimed at the digital demonstration of what is distant that we assume the risk by “innovate” and even Meanwhile, because much has been done outdoors for years to make a communication novel. 

I love advised to review the case of NIN (Nine Inch Nails) to sell their penultimate album Year Zero, as an example of that consumer is not stupid, which integrates seamlessly into a world analogue and digital. 

To move from one agency to a digital media company digital, I believe that we need several factors. Culture Organizational powerful digital expertise, a constant update of information, openness to risk, bring higher advertising investment (always will remember the argument of the company for his client), knowledge usability, information architecture opinion and principles to the issues of contingency, innovations not only in banners or Websites, but on systems or software. It is an ambitious task, but 
very interesting. I hope you can help in the short arm and medium-term Digitaria in an area which allows the head Digital development, along with the competition that is well 
Online. 

I am leaving for lunch.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: