Imaginación Creativa / Creative Imagination

Hace ya casi dos semanas atrás leí una pequeña columna del diario de negocios Estrategia títulada “¿Cómo usar la Creatividad?”, escrita por Ricardo Lamenza, Gerente de Economía y Finanzas de SIEMENS. Esto me motivó a escribir una carta al Director dando mi opinión sobre la columna y a sorpresa de muchos (más mía) recibí una llamada a mi celular. Resultó ser una periodista del diario, contándome que iban a publicar mi carta en el diario físico. Este fue -como lo denomina Richard Branson (dueño de Virgin)- un “Gol”.

En esta columna, se entregó énfasis a la necesidad de crear valor agregado a la imaginación, I+”X”. Haciendo una buena analogía a través del músico del siglo XX, Stravinsky y su visión sobre la imaginación y los parámetros de uso.

Muchos creen que; con pensar de manera creativa, la solución ante una problemática está resuelta. A mi parecer (y de los señores Lamenza y Stravinsky) la imaginación debe ser Creativa. Pero no basta con solo eso; debemos encontrar la forma de aplicarla. Pensar “In the Box” nos ayudará a resolver problemas bajo los parámetros y el riesgo será bastante menor.   A mi parecer hay que lograr una cultura más enfocada a pensar “Out of the Box”. ¿Por qué? simplemente creo que el riesgo debe ser parte de nuestra forma de vivir, dado que eso nos da vuelo, energía, hambre para crear las ideas más poco convencionales, después podemos buscar el “cable a tierra” . Además el riesgo siempre se puede medir una vez que tenemos una idea. Por ende; necesitamos estar libres en el momento de pensar y desarrollar una idea.

Apuesto por pensar y vivir “Out of the box”, el resto se puede calcular.

Les dejo la columna original del Sr. Ricardo Lamenza y mi respuesta publicada.

Saludos!

TRANSLATED 

Almost two weeks ago I read a small column of the newspaper business Estrategia (strategy) entitled “How to use the Creativity?” Written by Ricardo Lamenza, Manager of Finance and Economy SIEMENS. That motivated me to write a letter to the Director giving my opinion on the column and the surprise of many (most of mine) I received a call to my cell. It turned out to be a journalist, contándome they were going to publish my letter in the daily physical. This was-as called Richard Branson (owner of Virgin) – “Goal”.

In this column, surrendered emphasis on the need to create added value to the imagination, I + “X”. Making a good analogy through the musician of the twentieth century, Stravinsky and his vision and imagination on the parameters of use.

Many believe that, to think in a creative way, the solution to a problem is resolved. In my opinion (and Mr. Lamenza and Stravinsky) must be creative imagination. But it is not enough to only that, we must find ways to implement it. Think “In the Box” will help us solve problems under the parameters and the risk will be substantially lower. I think we must achieve a culture more focused thinking “Out of the Box”. Why? Simply believe that the risk must be part of our way of life, because that gives us flight, energy, hunger to create more unconventional ideas, we can look after the cable ground. ” Moreover always the risk can be measured once we get an idea. Therefore, we need to be free in time to think and develop an idea.

I bet to think and live “Out of the box”, the rest can be calculated.

I leave the original column. Ricardo Lamenza and my response published.

Best Regards!

 como-usar-la-creatividad-siemens.png

Respuesta Carta al Director

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: